Doelen
Als school leren we ook. We willen ons onderwijs steeds blijven verbeteren. Elk jaar stellen we onszelf doelen. Hier leest u wat we vorig jaar bereikten en waar we komend jaar aan willen werken.
Bereikt in schooljaar 2024-2025
- We hebben Leren Leren geïmplementeerd en geborgd in ons onderwijsaanbod.
- Onze medewerkers hebben zich verder geprofessionaliseerd op het gebied van hechting, trauma, autisme, prikkelverwerking en LACCS.
- We hebben PBS geïntroduceerd, en deels ook geïmplementeerd in het team.
- We hebben een nauwe samenwerking opgezet met Cultura, voor het inzetten van expertise op het gebied van kunst en cultuur, drama en muziek.
- We hebben koffieochtenden voor ouders georganiseerd, in het kader van een betere samenwerking.
- We hebben een collega opgeleid tot Natuurwijzer. Zo laten we kinderen meer in aanraking komen met de natuur om hen heen.
Nieuw jaar, nieuwe doelen
- We zorgen dat op 1 augustus 2025 het hoorrecht geïmplementeerd is, en opgenomen in de zorgroute.
- We onderzoeken de wensen en mogelijkheden voor een inclusiever aanbod met ouders en leerlingen. Dat doen we tijdens de evaluatie van het OPP.
- We zorgen voor meer verbinding tussen ouders en school. Dat doen we met de inzet van een brug-functionaris, en bijvoorbeeld met koffieochtenden en een speelgoedbeurs.
- We blijven de samenwerking opzoeken met andere (reguliere) scholen in het kader van inclusiviteit.
- Alle collega’s voeren een waarderend gesprek met het MT, over de professionalisering op de veranderende doelgroep. Daarbij delen we elkaars expertise.
- We zorgen dat de expertiseontwikkeling voor de collega’s van Panorama helder is en wordt toegepast.
- We zorgen dat we december 2025 we een nieuw schoolplan hebben voor de periode 2026-2029. Dat schoolplan baseren we op de nieuwe strategische koers.
- We ontwikkelen beleid voor taal en rekenen, en vertalen dat ook in een leerplan.
- We borgen PBS nog beter in de school. Dat doen we vanuit de werkgroep.
- We zetten onze TEACH principes in voor een optimale lesomgeving en aanbod.
- We geven leerlingen meer zeggenschap (autonomie) over hun manier van leren.
- We scholen een deel van ons team in trauma-sensitief onderwijs.

Onze resultaten
Wat gaat een leerling doen nadat zijn of haar tijd bij ons op school erop zit? Er zijn verschillende mogelijkheden.
Resultaten