Doelen

Als school leren we ook. We willen ons onderwijs steeds blijven verbeteren. Elk jaar stellen we onszelf doelen. Hier leest u wat we vorig jaar bereikten en waar we komend jaar aan willen werken. 

Bereikt in schooljaar 2024-2025

  • We hebben Leren Leren geïmplementeerd en geborgd in ons onderwijsaanbod. 
  • Onze medewerkers hebben zich verder geprofessionaliseerd op het gebied van hechting, trauma, autisme, prikkelverwerking en LACCS.
  • We hebben PBS geïntroduceerd, en deels ook geïmplementeerd in het team.
  • We hebben een nauwe samenwerking opgezet met Cultura, voor het inzetten van expertise op het gebied van kunst en cultuur, drama en muziek.
  • We hebben koffieochtenden voor ouders georganiseerd, in het kader van een betere samenwerking.
  • We hebben een collega opgeleid tot Natuurwijzer. Zo laten we kinderen meer in aanraking komen met de natuur om hen heen. 

Nieuw jaar, nieuwe doelen

  • We zorgen dat op 1 augustus 2025 het hoorrecht geïmplementeerd is, en opgenomen in de zorgroute. 
  • We onderzoeken de wensen en mogelijkheden voor een inclusiever aanbod met ouders en leerlingen. Dat doen we tijdens de evaluatie van het OPP.
  • We zorgen voor meer verbinding tussen ouders en school. Dat doen we met de inzet van een brug-functionaris, en bijvoorbeeld met koffieochtenden en een speelgoedbeurs. 
  • We blijven de samenwerking opzoeken met andere (reguliere) scholen in het kader van inclusiviteit. 
  • Alle collega’s voeren een waarderend gesprek met het MT, over de professionalisering op de veranderende doelgroep. Daarbij delen we elkaars expertise.
  • We zorgen dat de expertiseontwikkeling voor de collega’s van Panorama helder is en wordt toegepast.
  • We zorgen dat we december 2025 we een nieuw schoolplan hebben voor de periode 2026-2029. Dat schoolplan baseren we op de nieuwe strategische koers.  
  • We ontwikkelen beleid voor taal en rekenen, en vertalen dat ook in een leerplan.
  • We borgen PBS nog beter in de school. Dat doen we vanuit de werkgroep.
  • We zetten onze TEACH principes in voor een optimale lesomgeving en aanbod. 
  • We geven leerlingen meer zeggenschap (autonomie) over hun manier van leren.
  • We scholen een deel van ons team in trauma-sensitief onderwijs.  

 

Onze resultaten

Wat gaat een leerling doen nadat zijn of haar tijd bij ons op school erop zit? Er zijn verschillende mogelijkheden.

Resultaten