Resultaten

Wat leren leerlingen op onze school en wat gaat een leerling doen nadat de tijd op onze school erop zit?
Er zijn verschillende mogelijkheden.

Basisvaardigheden

Rekenen, taal en burgerschap zijn belangrijke vakken om later zo goed mogelijk mee te kunnen doen. Daarom besteden we er in onze lessen veel aandacht aan.

Doelenpakketten leerroutes

De doelen per leerroute en leerjaar kunt u vinden op onze website. U kunt de leerkracht van uw zoon of dochter vragen naar de juiste leerroute per vakgebied.

Onze ambitie is dat minimaal 75% van onze leerlingen aan het einde van hun schoolperiode de streefniveaus voor deze vakken halen. Vorig schooljaar behaalden we met onze leerlingen de volgende resultaten:

• Rekenen: 77,8% van de leerlingen haalden het streefniveau.
  • Schriftelijke taal: 77,8% van de leerlingen haalden het streefniveau.
  • Mondelinge taal: 88,9% van de leerlingen haalden het streefniveau.

Daarmee hebben we onze ambitie behaald en daar zijn we trots op.

Uitstroom

We streven ernaar dat zoveel mogelijk van onze leerlingen uitstromen naar:

• Praktijkgericht voortgezet (speciaal) onderwijs, met als doel uiteindelijk werk te vinden.
  • Voortgezet speciaal onderwijs met als doel (beschut) werk of een plek in dagbesteding.

In schooljaar 2023-2024 stroomden 25 leerlingen uit. Hiervan stroomden 8 leerlingen tussentijds uit (voor hun twaalfde), zij vonden een plek in het reguliere onderwijs of een andere so-school. Van de 17 leerlingen die uitstroomden op 12 jarige leeftijd vond 6% een plek in het praktijkonderwijs en 82% ging naar voortgezet speciaal onderwijs. De overige leerlingen (12%) vonden een plek in een andere setting.

Stroomden onze leerlingen uit naar een passende plek?

We besteden veel tijd en aandacht aan het vinden van geschikte uitstroomplekken en bereiden leerlingen daar goed op voor. Na een jaar checken we of onze leerlingen nog op de plek zitten waar ze na onze school naartoe zijn gegaan.

We streven ernaar dat 90% van onze oud-leerlingen daar nog zit. Vorig schooljaar zaten 89,5% van onze oud-leerlingen nog op dezelfde uitstroomplek. We hebben onze norm nagenoeg behaald.

Over onze doelen

Als school leren we ook. We willen ons onderwijs steeds blijven verbeteren. Elk jaar stellen we onszelf doelen. Lees meer over wat we vorig jaar bereikten en wat we komend jaar willen.

Doelen